Friday 1 April 2022

Perangkap musang di kebun



Musuh utama di kebun buah , sayuran kita rasa mungkin serangga perosak - memang betul, tetapi ada juga binating yang merosakan tanaman kita yang lain bukan lagi Musang. 

Biasa musang ini terkenal atas jualan durian musang king, tetapi binating ini sering dijumpai dikebun ladang tak kira dikawasan perumahan juga.

Di kebun vertical tower saya terdapat musang yang sering melawat sambil merosakan tanaman saya. Lalu saya belajar di youtube dari otai-otai yang power mengajar cara penyediaan sangkar untuk menangkap musang.

Saya telah buat sangkar tersebut dan anda boleh tenguk di youtube video saya. channel saya juga ada pelbagai video untuk tanaman lain seperti cili, terung, tomato, timun, petola dan lain lain. Ada juga video tentang penyediaan sistem fertigasi and baja yang diggunakan. Tidak terkepas juga video tentang ubat serangga.



 

No comments:

Post a Comment