Friday 30 July 2021

Vertical Tower, 380 pokok cili dalam keluasan 28sqft, Hasil 4-5kg semusim

 



Kalau saya boleh tanam 380 pokok cili di dalam kawasan yang sempit iaitu 28SQFT, maka anda pun boleh. 

Cara yang saya gunakan adalah amat menarik, iaitu dengan menggunakan paip pvc 4 inci dengan ketinggian 4 kaki. Saya mempunyai 13 tower.  Setiap batang vertikal tower ini mempunyai 26 poket yang boleh muat 26 batang pokok cili. 

Dalam youtube channel saya, ada video-2 yang berkenaan tentang macam mana cara penyediaan vertical tower. Ianya satu pengalaman yang menarik. 

Anda pasti yang yakin, dengan channel saya ini , saya dapat menunjuk sampai pokok cili berhasil. 

Ini adalah salah satu experimen yang mula buat dengan 1 tower , selepas tenguk hasil maka saya buat lagi banyak tower.

Selamat mencuba....Terima Kasih.

mari-belajar-vertical-learning

mari belajar vertical learning

No comments:

Post a Comment