Thursday 29 July 2021

Petua Pembakar untuk Kek Sempurna

Dengan setiap resipi yang saya terbitkan dan tip yang saya kongsi, tujuan saya adalah untuk membantu anda menjadi pembuat roti yang lebih baik. Sebagai tukang roti rumah yang menjadi penulis buku masakan dan penerbit resipi, saya telah melakukan RIBUAN kesilapan di dapur, terutama ketika membuat kue yang sempurna. Izinkan saya berkongsi petua membakar kek yang saya pelajari selama ini.

Maklumat berguna ini akan membantu memastikan kek anda yang seterusnya adalah kek yang sempurna.



mari-belajar-vertical-learning

mari belajar vertical learning


How to Make a Cake from Scratch as Delicious as Your Favorite Bakery

1. Ikuti Resipi

Ini terdengar jelas, bukan? Mengikuti resipi adalah petua penaik kek yang paling penting yang pernah anda dengar / baca. Ia juga yang paling tidak dihiraukan. Kami sering mengganti ramuan dalam resipi berdasarkan apa yang kami ada. Mengeluarkan telur, mengurangkan gula, menggunakan pemanis cair dan bukannya kering, serbaguna bukan tepung kek, baking soda untuk serbuk, putih telur dan bukannya telur keseluruhan, dan lain-lain. Saya tidak mengesyorkan melakukan ini melainkan resipi mencadangkan alternatif. Jangan mensabotaj masa, usaha, dan wang anda. Saya juga bersalah kerana ini! Kadang-kadang saya tergesa-gesa dan tidak memberi perhatian atau saya melakukan penggantian kerana kehabisan bahan. Tetapi ramuan diperlukan kerana suatu sebab dan, lebih kerap daripada itu, kek gagal adalah kerana resepnya tidak diikuti dengan betul. Saya selalu mengesyorkan mengikuti resipi pada kali pertama anda mencubanya,


Homemade Cake Recipe

Begitu juga, pastikan anda menggunakan kuali ukuran yang sesuai. Kecuali dinyatakan sebaliknya, jangan ganti panci kek 6-inci untuk kuali kue 9-inci atau kuali bulat 9-inci dengan kuali persegi 9-inci. Anda biasanya dapat * menukar dengan menukar kuali bulat 8 inci untuk kuali kue bulat 9 inci (dan sebaliknya). Kek 8 inci akan memakan masa lebih lama kerana kemungkinan akan lebih tebal.

Tetapi untuk mengelakkan kek yang padat, kue yang tenggelam, kue yang meluap, dan kue yang lembik, gunakan loyang ukuran yang betul.






2. Suhu Bilik

Petua ini sedikit lama, jadi izinkan saya mengarahkan anda ke keseluruhan catatan saya mengenai perkara ini. "Suhu bilik" tidak disenaraikan di sebelah bahan untuk keseronokan. Ada sains  dan  alasan yang sah  di sebalik itu. Sekiranya resipi memerlukan ramuan suhu bilik, gunakan bahan suhu bilik seperti telur, krim masam, mentega, dan susu.










Untuk melukis gambar anda, mari kita fokus pada mentega suhu bilik khususnya. Sebilangan besar resipi kek bermula dengan krim mentega dan gula bersama. Mentega mampu menahan udara dan proses krim adalah ketika mentega memerangkap udara. Semasa membakar, udara yang terperangkap mengembang dari panas dan menghasilkan kek yang lembut. Bukan hanya ini, bahan suhu bilik berkumpul lebih mudah dan cepat kerana lebih panas - sehingga mengurangkan pencampuran berlebihan. Ringkasnya, bahan sejuk tidak boleh diemulsi bersama. Tempoh.

Simple White Cake


Mentega suhu bilik sekitar 65 ° F (18 ° C), yang mungkin lebih sejuk daripada dapur anda. Ia sejuk untuk disentuh, tidak panas. Sekiranya kek anda padat, anda mungkin melembutkan mentega terlalu banyak. Biarkan mentega duduk di kaunter selama 1-2 jam sebelum memulakan resipi anda. Untuk mengujinya, masukkan mentega dengan jari anda. Jari anda harus membuat lekukan tanpa tenggelam atau meluncur ke dalam mentega. Mentega tidak boleh berkilat atau berminyak. Ia akan senang disentuh, tidak panas. Kadang-kadang jadual kami tidak membenarkan 1-2 jam untuk melembutkan mentega sebelum memulakan resipi kek. Jangan ambil jalan pintas dan ketuhar mentega kerana tidak panas. Tetapi teka apa? Saya mempunyai tipu muslihat untuk melembutkan mentega dengan cepat .🙂






3. Ukur dengan betul

Petua ini juga terdengar seperti tidak bernas, tetapi di sinilah kita sering melakukan kesilapan. Perbezaan antara kejayaan resipi dan kegagalan resipi mungkin terletak dalam 1 sudu gula yang salah diukur. Mengukur bahan dengan betul adalah mustahak.

Basic Vanilla Cake


Tepung adalah ramuan yang salah diukur. Semasa mengukur tepung, gunakan kaedah "sudu & rata" . Jangan keluarkan tepung dari bekas / beg dengan cawan pengukur anda. Dalam beberapa kes, pengambilan tepung dapat memberi anda 150% ukuran yang betul. Bencana berlaku. Sebaliknya, dengan menggunakan sudu, masukkan tepung ke dalam cawan pengukur. Jangan masukkan tepung ke bawah dan jangan ketuk cawan ukur - kedua-duanya menyebabkan tepung menetap di dalam cawan. Setelah memasukkan tepung ke dalam cawan penyukat, gunakan bahagian belakang pisau untuk meratakan bahagian atas cawan pengukur. Sekarang anda mempunyai sudu & tepung rata.

Baking tidak terlalu memaafkan. Memahami teknik pengukuran yang betul untuk ramuan tertentu akan menjamin hasil penaik yang lebih baik. Lihat catatan saya mengenai cara mengukur bahan penaik dengan betul untuk menyelami amalan pengukuran yang betul.

4. Tepung Kek

Semakin banyak pengalaman membuat kuih, semakin kerap saya mendapatkan tepung kek dan bukannya tepung serba guna. Anda lihat, tepung kek adalah tepung protein rendah yang digiling halus sehingga konsisten halus. Tekstur lembut dan lembut ini secara langsung diterjemahkan ke dalam kek bakar anda. Walau bagaimanapun, beberapa resipi tidak tahan dengan tepung kek halus. Kek coklat , misalnya, sudah mempunyai serbuk koko - yang merupakan bahan kering yang SANGAT halus. Menurut pengalaman saya, gabungan tepung kek dan serbuk koko menghasilkan kek coklat yang lembik. Begitu juga, kek rempah , kek lobak merah ,  kek burung kelicap , dan kek pisang mengandungi bahan-bahan basah tambahan (buah-buahan atau sayur-sayuran), jadi tepung kek biasanya tidak sesuai.

Hari-hari ini, saya berpegang pada tepung kek ketika membuat kek vanila , kek putih , kek baldu merah , dan kuih-muih lain di mana tekstur gebu sangat digemari. Saya berjaya menggantikan tepung kek dengan tepung serba guna untuk membuat kek terbalik nanas dan kek funfetti . Lakukan penggantian 1: 1 tanpa perubahan lain pada resipi.

Saya tidak dibayar untuk menaip ini, tetapi Swans Down dan Softasilk adalah jenama tepung kek pilihan saya. Saya menggunakan tanpa pemutih apabila saya dapat mencarinya, jika tidak, saya hanya menggunakan peluntur. Kedua-dua jenama memberikan hasil kualiti yang konsisten dengan harga yang baik. Anda boleh menemui tepung kek di lorong pembakar di sebelah tepung serba guna. Sekiranya anda tidak dapat menggunakan tepung kek, gunakan pengganti tepung kek ini .

5. Jangan terlalu bancuh, Jangan campurkan

Sama ada resipi memerlukan pencampuran adunan dengan pengadun elektrik atau hanya menggunakan pukul, pastikan anda mencampurkan adunan kue bersama-sama * sehingga * bahan digabungkan. Adonan yang terlalu banyak dicampurkan, sama ada untuk kek, kek cawan, roti, muffin, dan lain-lain, menghasilkan roti bakar bertekstur yang sukar kerana anda mengendurkan udara dan mengembangkan gluten secara berlebihan.

Jangan hidupkan pengadun kemudian keluar dari bilik!

Begitu juga, jangan campur aduk. Jelas sekali kita mahu semua bahan digabungkan bersama.

6. Gunakan Putaran Kertas Parchment

Pertama, pastikan anda mempunyai kuali kek yang berkualiti. Dari satu pembuat roti ke yang lain– Saya bersumpah dengan kuali Fat Daddio . Kualiti luar biasa untuk harganya. Saya tidak bekerja dengan jenama ini, saya hanya peminat tulen.

Tidak kira apa saiz atau loyang kek yang anda gunakan, pastikan anda menyediakannya dengan betul. Hari-hari ini saya SELALU menggunakan kertas bulatan kertas. Jejak bahagian bawah loyang kek di atas kertas besar kertas. Potong bulatan perkamen. Kemudian, griskan panci kek dengan sedikit mentega atau semburan antilengket. Saya biasanya menggunakan semburan anti lengket minyak kelapa atau "baking spray" yang mempunyai sedikit tepung di dalamnya. Letakkan perkamen bulat ke dalam, kemudian griskan bulatan perkamen juga. Ya, griskan kuali DAN perkamen. Ini menjanjikan persekitaran yang tidak lengket untuk kek anda. Jangan sesekali melekat. Saya biasanya menyimpan tumpukan perkamen di tangan sekiranya saya tergesa-gesa untuk mendapatkan kek di dalam ketuhar.

Apabila kek sudah sejuk, jalankan pisau nipis di sekitar tepi, alihkan kek di tangan atau permukaan kerja anda, kemudian cabut loyang kek. Kupas bulatan perkamen.

Sekiranya anda menghidangkan kek langsung dari kuali, seperti kek lembaran, tidak perlu sejajar dengan perkamen. (Walaupun anda pasti boleh jika mahu.) Cukup cat minyak.


7. Jangan Buka Oven

Jangan buka oven 25 kali semasa kek membakar. Ini membiarkan udara sejuk dan perubahan suhu yang drastik menyebabkan kek naik naik. (Perubahan suhu adalah alasan yang sama cheesecake dapat mengembangkan keretakan. Lihat Cara Mencegah Keretakan di Cheesecake .) Sebaliknya, ikuti waktu penaik dalam resipi dan periksa kek satu atau dua kali untuk mengetahui kelembutan. (Petua seterusnya.)

Ia juga berguna untuk memiliki termometer ketuhar. Kecuali jika anda mempunyai ketuhar baru atau yang dikalibrasi secara berkala, suhu ketuhar anda mungkin tidak tepat. Apabila anda menetapkan ketuhar anda ke 350 ° F, mungkin tidak berada di dalam 350 ° F. Ketuhar yang tidak tepat boleh merosakkan barang bakar anda. Ubat yang tidak mahal adalah termometer ketuhar . Walaupun murah, mereka tidak dapat diganti di dapur pembuat roti. Letakkan di dalam ketuhar anda supaya anda selalu mengetahui suhu sebenar.

Juga, jika anda menggunakan ketuhar perolakan , selalu kurangkan suhu ketuhar hingga 25 ° F. Sebaiknya kurangkan waktu memanggang juga - untuk kuki, lebih kurang 1 minit. Untuk kek, kek cawan, roti, brownies, bar, dan lain-lain (item dengan waktu memanggang lebih lama), ia biasanya dikurangkan sekitar 5 atau lebih minit. Resipi saya ditulis untuk ketuhar konvensional.

8. Ujian Lantunan Balik

Anda boleh menentukan sama ada kek dilakukan dengan menguji dengan tusuk gigi. Letakkan tusuk gigi di tengah kek dan jika keluar bersih, ia dimasak hingga habis. Tetapi izinkan saya memberitahu anda apa yang saya lakukan. Dan anda tidak perlu membuang masa dan mencari-cari ubat gigi:

Keluarkan kek dari oven atau biarkan, pilihan anda. Tekan kek perlahan. Sekiranya kek melantun kembali sepenuhnya, ia sudah selesai. Sekiranya jari anda meninggalkan penyok di dalam kek, ia memerlukan lebih banyak masa. Begitu mudah. Saya selalu melakukan ini!

Tipuan kecil ini boleh digunakan pada muffin dan kek cawan juga.

9. Biarkan Sejuk sepenuhnya di Kuali

Ini kedengaran seperti tidak ada otak, tetapi kita sering terburu-buru - saya termasuk juga. Menyusun dan / atau menghias kek sebelum benar-benar sejuk adalah resipi bencana. Rasa belum menetap dan pembekuan akan mencair.

Sebilangan tukang roti mungkin tidak setuju, tetapi saya selalu menyejukkan kuih saya sepenuhnya di dalam kuali. Saya melakukan perkara yang sama untuk kek cawan, roti cepat dan banyak lagi. Letakkan kuali di rak dawai dan biarkan sehingga sejuk sepenuhnya. Sekiranya saya tergesa-gesa, kadang-kadang saya akan meletakkan rak dan kuali di dalam peti sejuk untuk mempercepat proses penyejukan.

Sekiranya saya tergesa-gesa , saya menyejukkan kek di dalam kuali selama 30 minit. Kemudian saya keluarkan dari kuali dan letakkan di atas loyang di dalam peti sejuk selama lebih kurang 45 minit lagi. Bergantung pada saiz kek, ia benar-benar sejuk dalam masa lebih dari 1 jam.

10. Menyimpan & Mengangkut Kek

Kecuali dinyatakan sebaliknya, kek terasa paling baik pada suhu bilik. (Suka kek coklat mousse sejuk!) Sekiranya anda menyediakan kek satu hari lebih awal, anda boleh memanggang dan menyejukkannya, kemudian tutupnya dengan ketat dan simpan pada suhu bilik. Frosting segar terasa paling enak, jadi berhimpun dan beku pada hari penyediaan. Sekiranya menyimpan kuih buram, simpannya di dalam peti sejuk. Letakkannya di kaunter sebelum disajikan sehingga suam hingga suhu bilik. Semua resipi kek saya mengandungi arahan membuat muka.

Bagaimana saya menutup kek frosted tanpa merosakkan frosting? carrier kek ! Saya memiliki segelintir ini dan mereka adalah penyelamat mutlak ketika menyimpan dan mengangkut kek. Saya menggunakan pembawa kek cawan ini untuk menyimpan dan mengangkut kek cawan beku juga. Pembawa kek cawan sangat baik untuk kek 9 × 13 inci, pai bulat dan banyak lagi.

11. Petua Pembakar Bonus: Hiasan Mudah

Semasa menghias kek, saya lebih suka klasik dan sederhana. Ini kerana saya tidak sabar dan memerlukan lebih banyak latihan dengan hiasan yang rumit. Tetapi saya seorang pakar dalam hiasan kek yang MUDAH dan CANTIK. Kek gaya telanjang mungkin kegemaran saya dan tidak memerlukan kemahiran khas. Bunga buttercream yang mudah hanya memerlukan 2 tip piping dan saya mempunyai tutorial video yang menunjukkan cara meniru penampilan ini. Atau cuba bunga mawar dua warna ! Krim whipped swirls, seperti yang ditunjukkan dalam kek lemon saya , sama indahnya dengan mudah.

Tags

How To Cake Make,

How To Make Ruffle Cake,

How To Make Cake Frills

How To Make Cake Ruffles,

How To Make Crazy Cake,

How To Make Ipad Cake,

How To Make Caterpillar Cake,

How To Make Tower Cake




No comments:

Post a Comment